söndag 19 april 2015

Sol och föga vind, pelagiskt vertikalfiske tack

Äntligen kom den där dagen. Solsken och ingen vind. Blomknopparna på körsbärsträdet är på väg att brista. Temperaturen har nått glassförsäljningsnivån. Tyvärr ingen tur för mig idag. Filar lite på den nya båten, en Linder 445 Catch. En fiskemaskin som kommer passa mig utmärkt, bra att fiska ifrån och lätt att hantera. Vid ett test i Vomb för en månad sedan gick sjösättningen som en dans. Lite väl bra, vilket oroar mig något.
Kommer fiska med två ekolod. Ett Humminbird 586 Cdi för uppsökande av intressanta områden. Ett sidomonterat (givaren) Lowrance 5-Elite för själva prickskyttefisket. Enligt instruktion från leverantören ska givaren placeras på vänster sida om båten där jag också ska fiske. Blir en utmaning att droppa jiggen och gasa med högerhanden. Vi får se hur jag upplever det. Det är just det pelagiska vertikalfisket som fått mig att tända på nytt när det gäller sportfiske.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar